МОЗ озвучило нові правила надання екстреної медичної допомоги
За оцінками міністерства зараз дві третини викликів швидкої є невчасними
Перша заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Садов’як заявила, що в Україні вводяться чотири категорії терміновості викликів і відповідно — алгоритмів реагування на них. Таке рішення було прийнято для оптимізації надання екстреної медичної допомоги. Про це Ірина Садов’як заявила на брифінгу, повідомляє Бухалтер.UA з посиланням на РБК-Україна.
За словами посадовця, наразі вже відпрацьовані оптимальні алгоритми надання екстреної меддопомоги за визначеними категоріями викликів. «На етапі реформування галузі ми відзначили, що дві третини пацієнтів не отримують вчасно надання допомоги бригадою [«швидкої» — Ред.]», — сказала Садов’як. Таким чином, виклики екстреної меддопомоги надалі поділені на кілька категорій.
Категорія 1 — це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
Категорія 2 — екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
Категорія 3 — не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров’я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій.
Категорія 4 — непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.
Британские ученые выявили действенный метод продления жизни