Зараз вважається, що Веб 3.0 є проміжною ступінню, а наступною буде Веб 4.0 — це тотальна інтелектуальна мережа, в якому місце людини буде вторинне, вона виступає лише досить пасивним “споживачем послуг”, так само як звичайний монітор. Головну роль будуть відігравати “інтелектуальні сервери” розподілені мережі, побувні по зразку нейронних мереж. Керують системи Штучного інтелекту, які обробляють величезні масиви Big Date в режимі High load . Наприклад VM (Virtual Machine) в режимі High load використовує динамічну рекомпіляцію, яка полягає в тому що VM аналізує поведінку запущеної програми й вибірково перекомпілює та оптимізує певні її частини на льоту, в режимі реального часу, а це можливо тільки за допомогою Штучного Інтелекту. Наприклад, інтернет речей веде саме до цього, віртуалізації світу, в якому людина буде вторинною.
Веб 4.0, передбачає розвиток технологій «штучного інтелекту» та, зокрема, технологій «Навколишнього інтелекту» (ambi-ent intelligence) – повсюдних електронних прист- роїв, які сприймають стан навколишнього середовища, розумно і ненав’язливо взаємодіють з людьми, виконують дії задля максимізації шансів на досягнення поставлених цілей . Технології «нав-колишнього інтелекту» можуть реалізовуватися у різних формах: будинки, офіси, конференц-зали,школи, лікарні, центри керування, які володіти-муть повною інформацією щодо потреб людей та з легкістю передбачатимуть їх поведінку. У світі стрімко зростає кількість користувачів смартфонів – кишенькових персональних комп’ютерів з функціями мобільного телефону,що забезпечують стабільний зв’язок з Інтернетом.З’явилися нові стандарти і протоколи передавання даних (наприклад, TCP/IP, Х10, Z-Wave, ZigBee),технології радіочастотної ідентифікації RFID, сенсори і системи позиціонування стали значно доступнішими, а хмарні обчислення пропонують користувачам необмежену обчислювальну потужність та величезний обсяг сховищ для зберігання даних. Перераховані новації призвели до появи технологій, які нині фахівці називають «Інтернет речей» (Internet of Things).
До них належать предмети з нашого повсякденного життя,здатні збирати дані про навколишнє середовище та передавати їх до ресурсів, сервісів мережі Інтернет. Пристрої, що використовують технології Інтернету речей, оснащені спеціальними сенсора-ми, які фіксують відповідні зміни навколишнього середовища, зібрані дані передаються ними по мережі у «хмару», де оперативно опрацьовуються, користувач отримує відповідний результат на свій пристрій.Технології Інтернету речей використовуються у різних галузях – машинобудуванні, торгівлі, медицині, сільському господарстві, енергозбереженні,системах безпеки тощо. Інтернет речей дає змогу вийти на новий рівень надання послуг – у режимі реального часу розпізнавати потреби користувачіві пропонувати відповідний товар для задоволення їхніх потреб. Відповідно, представники бізнес-сфери заінтересовані у розвитку таких технологій готові вкладати кошти у подальші дослідження. Прикладом використання здобутків Інтернету речей у галузі бізнесу може слугувати система розсилання повідомлень з контекстною рекламою, коли, наприклад, відвідувачі торгового центру, перебуваючи у певному місці, отримують на свої мобільні пристрої спеціальні цінові пропозиції чи додаткову інформацію про конкретний товар або послугу.Попри те, що комерційні установи володіють значними фінансовими та технічними ресурсами,які дають змогу їм впроваджувати нові технологічні рішення значно швидше некомерційних установ, у бібліотеках також успішно використовують технології Інтернету речей .Наприклад, радіочастотна ідентифікація RFID вже давно використовується у багатьох бібліотеках світу для безпеки, обліку та впорядкування фондів, а її подальше використання у поєднанні з технологіями Інтернету речей дасть змогу зробити ці процеси більш надійними та оперативними. Згадана мо-дель застосування Інтернету речей у торгових центрах може бути легко використана і для бібліотечного обслуговування, розгортання нового покоління довідкових сервісів: для створення інтерактивних мап приміщень бібліотеки та інформаційних ресурсів, запуску індивідуальних сервісів рекомендацій, які враховують унікальні потреби конкретного користувача.
Web 4.0 з’явиться після Веб-3.0, Веб-2.0 і Веб-1.0, Що це означає і чого ми можемо очікувати від цього? Новий веб-4.0 має наступні характеристики:Веб 4.0 відомий як тотальна інтелектуальна мережа. Мета мережі — це взаємодія між людиною і машиною. Кордон між людиною і машиною зникне.Тому це веб-середовище має бути «завжди включеним» світом. Користувачі можуть зустрічатися один з одним в Інтернеті.Новий веб — це веб-ОС — вся мережа — це єдина операційна система, в якій інформація перетікає з кожної точки в іншу.На задньому плані системи самонавчання вчаться розуміти вас за допомогою штучного інтелекту.Web 4.0 — це відкрита,інтелектуальна мережа.Швидкість і надійність Веб-4.0 більше, ніж будь-коли.
Інтернет бізнес
Використання RFID вже поширене в багатьох галузях промисловості і постійно розширюється. RFID-мітки (радіочастотна ідентифікація) використовуються, наприклад, в системах ланцюга поставок, збірки автомобілів і сільського господарства. Сектор, який повністю зміниться завдяки Web 4.0, — це дрібна торгівля. Розробляючи браузери 3D, ви фактично відправляєтеся в автосалони і магазини, щоб знайти продукти, які вам подобаються. Якщо ви вирішите щось купити, ваш особистий помічник попередить вас, якщо один і той же товар на іншому сайті буде дешевше. Web 4.0 повністю змінить клієнтський досвід, тому що ви, як клієнт, отримаєте повний контроль.
Веб 4.0 — це Інтернет людей
Коли Web 4.0 стане в дію, він створить нові інтелектуальні зв’язки між людиною і машиною. Вже почався розвиток зв’язку між людиною і машиною 4.0. Системи сигналізації та кабельні компанії — це два різних постачальника, але вони працюють в ваших інтересах. Тому споживачі мають доступ до недорогих рішень безпеки.
AI-агенти
У Web 4.0 інтелектуальний взаємозв’язок поширюється далі, діючи як агент від імені користувача. Завдяки використанню розпізнавання осіб електронний агент розпізнає користувачів по голосу через підключений до Інтернету пристрій. Електронний агент постійно доступний. Запитайте у агента питання, і він відповість. Він відчуває потребу користувача. Це можливо тільки завдяки Штучному інтелекту (AI). Системи самонавчання дізнаються про вас краще і швидко знають, що ви маєте на увазі. У нашому повсякденному житті вже є додатки. Наприклад, Siri від Apple або якщо ви створюєте обліковий запис на YouTube або Amazon, рекомендації по відео і книгам будуть відображатися на основі попередніх пошуків.
Віртуальна реальність
Ще однією базовою особливістю Web 4.0 є віртуальна реальність в повсякденному житті. Наприклад, ви можете використовувати Google для пошуку втрачених предметів, таких як ключі від автомобіля або мобільний телефон.Завдяки інтеграції Web 4.0 в повсякденне життя, Booking.com викличе революцію в сфері подорожей. Бронювання включатиме в себе мапи, інтегровані з Google Maps з навігацією, історіями і координатами. Однією з найбільш інноваційних функцій є інтеграція соціальні медіа в додатках для подорожей. Додатки можуть перенаправити приклад вашого маршруту, щоб зустріти старого друга. Той, хто бере вихідний, може вирішити, що він не хоче зустрічатися з його босом.
Інтернет медицина
Технологія біомедичних чіпових імплантатів в даний час знаходиться в зародковому стані. Ці імплантати полегшать багато скарг на захворювання. Web 4.0 грає тут важливу роль. Наприклад, є сліпі люди, чий зір було частково відновлено після операції, коли імпланти були встановлені в очі. Біомедичні чіпові імпланти усувають розрив між людиною і машиною, дозволяючи машині взаємодіяти з мозком і відновлювати функції, які раніше були втрачені. Люди з серйозними порушеннями можуть знову спілкуватися, тому що вони можуть управляти курсором на екрані комп’ютера або друкувати на віртуальній клавіатурі за допомогою імпланту.
Інтернет повсякденному житті
Розумні пристрої будуть підключені до Інтернету і зможуть виконувати завдання без втручання людини. Наприклад, використовуючи RFID, ваш холодильник може виявити, що він майже порожній і замовити молоко з супермаркету.Використання RFID-міток значно збільшиться в Web 4.0. RFID є частиною живого і підключеного інтернету. Весь контент підключений до Інтернету. Уявіть собі, що всі харчові продукти були помічені в супермаркеті. Таким чином, ви можете просто вийти з магазину з допомогою свого кошика покупок. Поселення відбувається автоматично. Web 4.0 також бере на себе управління запасами супермаркету, він пророкує продаж продуктів. В результаті супермаркети можуть також скоротити кількість марнотратної їжі, наприклад, швидкопсувних продуктів, таких як фрукти і овочі. Хтось, хто приходить в супермаркет і підключений до Інтернету, може бути повідомлений про те, щоб забрати те, що система замовила для нього.
Висновки Web 4.0
З 1989 розвинувся інтернет з сайтів тільки для читання до поточної мережі 3.0. Web 4.0 пропонує з’єднання між людьми і машинами для створення інтерактивних даних для нового Інтернету. Постійний зв’язок в мережі 4.0 матиме великий вплив на повсякденне життя. Використання нових методів у повсякденній діяльності призведе до зв’язку між людьми і машинами. Великі дані стануть все більш важливими, віртуальна реальність буде все більше застосовуватися. Впровадження RFID-міток дозволить не тільки встановлювати зв’язки між людьми і машинами, але також і з’єднання між машинами. Ці пристрої і додатків будуть відчувати потреби своїх користувачів завдяки ІІ..
Майбутнє Інтернету
Web 4.0 змінить як бізнес, так і медичний сектор. RFID-мітки додаються в продукти для поліпшення якості обслуговування клієнтів.Web 4.0 контролюється споживачем і дає користувачеві повний контроль.Інтелектуальна мережа підтримує розвиток «інтелектуальних будівель». Зв’язок між будівлею і машиною може задовольняти потреби користувачів.Медичне поле значно зміниться. Медицина в кінцевому підсумку зробить зв’язок між людиною і машиною , даючи пацієнтам можливість лікуватися за допомогою інтелектуальних систем.