Як не платити за ледь теплі батареї і воду

Як не платити за ледь теплі батареї і воду yak-ne-platiti-za-led-tepli-batareї-i-voduЯк не платити за ледь теплі батареї і воду

Якщо температура в помешканні менш ніж 12°C, плата за опалення взагалі не здійснюється

Через холоднечу надворі цьогоріч тепло в оселі подали раніше, аніж зазвичай. Правда, пощастило не всім. У деяких багатоповерхівках батареї і досі не гріють або ж ледь жевріють.

Тому в декого до рахунку за тепло додалися ще шалені суми за електроенергію, бо, щоб не замерзнути, мешканцям доводиться вмикати обігрівачі. Однак за ненадані послуги або надані неякісно споживачі мають право не платити. Як цього реально домогтися?

Про це газеті «Експрес» розповіли Іван Надєїн, голова ГО «Комітет енергетичної незалежності України», та Олена Лукашевич, провідний фахівець теплоенерго.

— То хто має право на перерахунок?



І. Надєїн: — У законодавстві закріплено чіткі температурні норми, яких повинні дотримуватися комунальники під час обігрівання багатоквартирних будинків. У житлових приміщеннях температура повітря має бути не менша, аніж 18 градусів. Якщо ж у квартирі температура знижується до 12 градусів Цельсія, споживач має право на компенсацію, а саме — 5% за кожен градус зниження від норми. Навіть більше, якщо температура в помешканні менш як 12°C, плата за опалення взагалі не здійснюється.

Те саме стосується недогріву води. У разі, якщо температура гарячої води менш ніж 40°C, плата здійснюється як за холодне водопостачання.

Тому, якщо у квартирі немає відповідної температури, можна пред’явити претензії до виконавця послуг та вимагати зробити перерахунок.

— До кого споживачеві звернутися із заявою про перерахунок?

— Для цього потрібно звернутися до ЖЕКу чи представника теплопостачальної організації з усним чи письмовим повідомленням про невідповідність наданих комунальних послуг нормативам. На підставі замірів температури повітря чи води з-під крана у квартирі ухвалюють рішення про перерахунок.

— Даруйте, а якщо звернення людини ігнорують?

І. Надєїн: — Якщо представник організації не прийшов на виклик упродовж трьох днів, акт-претензію складають у присутності трьох осіб (це можуть бути сусіди) і вимагають у виконавця послуг перерахунку вартості. Акт складають у двох примірниках (один, з позначкою про отримання, зберігають у себе), де вказують строки, види, показники порушень. Цей акт реєструють уповноважені особи виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов’язаний розглянути його і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про задоволення або про відмову в задоволенні з обгрунтуванням причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Тому всі суперечки щодо задоволення претензій споживачів далі з’ясовують у суді.

А щоб збільшити шанси на отримання компенсації, потрібно мати укладений договір на отримання комунальних послуг. І наполягти на тому, щоб у документі чітко прописали термін, протягом якого представники комунальники мають зреагувати на ваші скарги та претензії.

О. Лукашевич: — Усім, хто до нас звертався, ми зробили перерахунок. Так, за дев’ять місяців цього року за ненадані або надані неякісно послуги з опалення та гарячого водопостачання підприємство здійснило перерахунок на загальну суму майже 44 тисячі гривень.

Торік ця сума була більшою — 91 426 гривень. Тому звертаємося до споживачів, щоб телефонували на номери аварійно-диспетчерської служби і повідомляли про подібні ситуації, якщо мережі перебувають на балансі ЖКП. Адже єдиним офіційним документом для перерахунку розміру плати є акт-претензія.

Тетяна ВУЙЛОВА, газета «Експрес»

Джерело





2 комментария к “Як не платити за ледь теплі батареї і воду”

  1. Мне почему-то кажется, что раннее включение отопления радует далеко не всех, во-первых, из-за дороговизны этой услуги, во-вторых, из-за относительно высокой температуры на улице… У нас, например, на Николаевском шоссе, в течение суток, батареи то теплые (днем), то совсем холодные (ночью). В принципе, конечно, это правильно — ночью, под одеялом, и так тепло, зато днем нам приходится открывать форточки для достижения в квартире комфортной температуры… А вот будет ли это учитываться при начислении платы за тепло — большой вопрос…

    Ответить

Оставьте комментарий