Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

У сучасному диджитал-просторі майже кожен бізнес прагне опинитися в соцмережах. Одні клієнти розглядають це як комплексний майданчик для комунікації та презентації УТП свого продукту, тому наймають професіоналів або звертаються до відомих SMM-агенцій. Інші ж досі сприймають SMM як щось, з чим впорається і новачок-фрілансер та бухгалтер за сумісництвом. А якщо в процесі бізнес не досягає результатів, то власники ставлять хрест на соціальних мережах.

За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в Україні працює 22 digital-агенції, включаючи нашу — Sasquatch Digital agency. З урахуванням тих, які не входять до ВРК (ще близько 20 профільних та 30 непрофільних, для яких SMM не є ключовою компетенцією), у сумі отримуємо близько 70 гравців ринку. Бачимо, що агенцій багато, але як зрозуміти, хто гарний, а хто ні?

Розповідаємо, за якими ж характеристиками має відрізнятися якісний SMM від посереднього.

Дизайн

Якісний дизайн — must have для соцмереж, оскільки це те, на що відразу зверне увагу ваша аудиторія. Якщо віжуали об’єднані спільною ідеєю, виконані в єдиному стилі та викликають бажання ними ділитися, ви зробили все правильно. Ефективний SMM-менеджер завжди простежить, щоб кавер на Facebook був актуальним, зображення в Instagram не з’їхали, а логотипи для аватарки були у правильному формат.

Якщо ви думаєте, що дизайнери більше не користуються графічним редактором Paint, то помиляєтесь. Час від часу у стрічці можна помітити порожні сторінки зі стоковими фотографіями в дописах та підписами від руки, які відразу ж йдуть на промо. Інше питання: наскільки такий бюджетний SMM виправдає очікування власника?

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Якісний дизайн, що розкриває посил допису. Зазначено вартість набору та продумані деталі.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Фотографія необроблена в редакторі. Текст з орфографічними та пунктуаційними помилками, опублікований у Instagram і не адаптований під формат Facebook-допису. Посилання не працює.

Ще одне спірне питання — оригінальність контенту. Топові диджитал-агенції Києва, які вкладають час і гроші у фотоконтент та підтримують ідею гарним продакшном, отримують більше уваги, залучення та підписників. Але іноді специфіка бізнесу передбачає лише використання фотостоків (наприклад, потрібна велика кількість зображень з дітьми, а проводити зйомки недоцільно). Тоді теж можна успішно інтегрувати продукт та основні цінності бренду у зображення, наприклад, як зі шведською маркою підгузків Libero.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

У кожному кадрі є бренд, іміджі в одній стилістиці, якісне інтегрування продукції у кадрі. Загальна стилістика не втрачена.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Іміджі неякісні з порушенням авторських прав, використання зображень із кліп-арту, погано оброблені фото.

Комплексне оформлення

Коли клієнт потрапляє до вас на сторінку, він повинен відразу зрозуміти, хто ви, чим займаєтеся, де перебуваєте та як скористатися вашими послугами. Якщо ви агенція і надаєте послуги SMM-просування, напишіть про це на своїй сторінці, адже часто клієнти шукають підрядника неподалік.

Ви можете ідеально знати свій продукт як власник, але для користувача це буде не так очевидно. Тому подивіться на опис сторінки вашої компанії очима випадкового відвідувача, додайте повний опис, посилання на сайт, контакти, розкажіть про себе та зазначте геолокацію. Цей принцип також стосується сторінок клієнтів.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Описано бізнес компанії, є посилання на сайт. Хайлайтси в єдиній стилістиці.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Не описано профіль компанії. В аватарці обрізаний логотип.

Ситуативи

Якщо інститут кольору Pantone визначився з головним відтінком 2020 року Classic Blue, фільм «Паразити» здобув Оскар, а Меркурій став ретроградним, ваша аудиторія має дізнатися про це першою, якщо, звичайно, це доречно. Після 5 переглянутого жарту «за мотивами» користувач втомиться від новини та перестане її сприймати, тому хороша SMM-агенція Київ повинна стежити за порядком денним і бути готовою відразу ж підготувати «гарячий» віжуал.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Крафтове фото. Витримано стилістику мему «Хлопець із картонкою», текст актуальний (карантин).

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Фотошоп. Локація та погодні умови не витримані. Текст на картонці не відповідає стилістиці мему (актуальний текст).

Сучасні формати та тренди

Використання галереї 360 у 2020 році прирівнюється до розсилки вітальних листівок із Однокласників до свят. Впроваджуйте тренди самостійно. Наприклад, аудиторія Instagram звикла до вебінарів, а челенджі за участю блогерів на TikTok набирають мільйонні охоплення. Популярні активації у сторіс та AR-маски. Використання цих інструментів та механік відрізняє агенції з високою digital-експертизою від звичайних.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Незвичайна механіка з використанням ігрового моменту, у якому учасники готові ділитися результатом. Wow-ефект (грати потрібно голосом). Мінімальний рекламний прояв.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Маска з типовою механікою та надмірним брендуванням.

Недбалість та помилки

Текст, що з’їхав у Instagram через відсутність невидимих прогалин, друкарські помилки, «е» замість «ё», нескорочені або неактивні посилання в дописах та квадратні фотографії для сторіс — все це свідчить про неуважність виконавця. Не заощаджуйте на перекладачах та коректорах для ваших текстів і не намагайтеся закрити всі соцмережі одним форматом зображення. Навіть незначні помилки можуть негативно вплинути на сприйняття бренду загалом. Те ж саме можна сказати про візуальний контент: фахівець завжди стежить за розмірами логотипу та відповідністю кольорів брендбуку.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Якісний імідж із необхідною інформацією (ціна, вага, дата наявності продукту у магазинах) та закликом залишатися вдома під час карантину. Текст інформативний та розбитий на абзаци.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Неякісні вихідні фото, примітивний дизайн, відсутність на фото необхідної інформації. Поділ на абзаци вибірковий. Текст можна скоротити. Звернення на «Ви» та наявність хештегів.

Конкурси та активації

Перед запуском будь-якої активації слід зрозуміти, з якою метою це робиться і на яку аудиторію розраховано. Наприклад, якщо магазин техніки розігрує останню модель iPhone чи іншого флагману, це нормально, оскільки входить у інтереси цільової аудиторії. Але коли цим займаються непрофільні бізнеси, наприклад, кав’ярні, продуктові супермаркети, магазини іграшок або декору, то вони ризикують привести на свою сторінку велику кількість призерів, які не цікавляться продукцією самої компанії. Після розіграшу спостерігатиметься значний відтік підписників до 500% від нової аудиторії, а решта буде неактивною, що зіпсує статистику .Якщо ж вам пропонують giveaway або накрутку (про це нижче), гарантують на старті кількість лідів, обіцяють швидке зростання продажів, навіть не розглядайте такі агенції.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Зрозумілі правила конкурсу, доречний приз. Коментарі модеруються.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Складні правила конкурсу, що передбачають під час вибору переможця наявність учасника в офлайні. Організатори додають собі роботи, закликаючи використовувати конкурсний хештег у Facebook. Розіграш телефону у оператора доставки продуктів не зовсім доречний. Коментарі не модеруються.

Таргетована реклама та аналітика

Якщо запускати рекламу на широку аудиторію без поділу за демографією та плейсментами, можна отримати дешеві охоплення та злиті бюджети, а ще негатив від нецільової аудиторії. Професійному спеціалісту із просування в соціальних мрежах потрібно завжди мати під рукою правильні розміри банерів для кожної із соціальних мереж, розуміти, хто цільова аудиторія конкретного продукту та які завдання стоять перед рекламою. А ще якісний SMM без хорошої аналітики не вийде, тому потрібно тестувати різні стратегії та постійно аналізувати отримані результати для оптимізації кампаній. Також уточніть у свого підрядника, якими інструментами він користується, чи передбачають послуги налаштування «пікселя» Facebook на сайті, тестування індивідуалізованих та lookalike-аудиторій, чи запускав він ретаргетинг і чи може похвалитися конкретними результатами. Адже якщо обмежитися лише просуванням публікацій на охоплення, то реклама матиме вельми поверхневий ефект.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Зазначено локацію та вартість квартири. Макет адаптований під формат сторіс.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Локація та вартість квартири не зазначені. Макет під формат сторіс не адаптований. Компанія налаштована на підписників акаунту, а не на лідген або перехід на сайт. Сторінка відкривається у браузері, а не в додатку.

Модерація коментарів та особистих повідомлень

Лояльність клієнта підтримується тим, наскільки легко можна встановити контакт із брендом та вирішити свою проблему. Аудиторія вірогідніше піде вирішувати питання у коментарі чи особисті повідомлення, оскільки не потрібно висіти на лінії контакт-центру та спілкуватися з операторами. Але якщо в послуги SMM-агенції не закладено оперативну модерацію, то негатив, подібно до снігового кому, буде накопичуватися та викликати відторгнення навіть у задоволених клієнтів. Подбайте про свою репутацію заздалегідь, передбачте кількох модераторів, встановіть максимальний час відповіді на запитання та продумайте найпоширеніші ситуації, через які люди можуть писати. Головне — показати підписнику, що його почули.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Добре

Модератор спілкується в одному настрої з підписником, жартує та органічно дає посилання на продукцію на сайті.

Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?
Чим відрізняється хороше SMM просування від поганого?

Погано

Модератори сторінки ігнорують питання топового шанувальника і більше місяця не відпрацьовують негатив від інших підписників.

ОТЖЕ, ЯКЩО ПОСЛУГИ SMM-АГЕНЦІЇ ВКЛЮЧАЮТЬ РОБОТУ ФАХІВЦІВ, ЯКІ:

  • неуважні до деталей;
  • припускаються помилок;
  • не стежать за трендами;
  • не пропонують нових ідей;
  • не дають результатів щодо таргетованої реклами;
  • не працюють із модерацією,

це свідчить про поганий SMM та негативно вплине на бізнес загалом.

Якщо ж ви ведете соціальні мережі самі і помічаєте, що деякі завдання можна робити краще, вам потрібно змінити підхід або делегувати роботу професіоналам. Тільки за комплексного підходу та роботи з хорошим підрядником у вас вийде якісний SMM.

Подписывайтесь на "Блокнот Херсона" в Telegram или Viber




Оставьте комментарий