Ощадбанк встановлює ліміти на рахунки клієнтів

Ощадбанк встановлює ліміти на рахунки клієнтів
Ощадбанк встановлює ліміти на рахунки клієнтів

На нашу гарячу лінію періодично звертаються особи, які є клієнтами Ощадбанку і стикнулися з проблемами використання банківського рахунку. Проблема полягає в односторонньому встановленню обмежень на зняття коштів: в одних випадках встановлюються ліміти в розмірі 1000 гривень на день, в інших — повна заборона на проведення видаткових операцій. 

Громадська організація “Донбас SOS” звернулася до Ощадбанку з запитом для отримання детальної інформації — які саме ліміти встановлюються, чим керується банк  та як зняти встановлені обмеження на рахунках, особливо якщо клієнт банку знаходиться на окупованих територіях.  

До нас в організацію продовжуються надходити звернення наступного характеру: 

“Перебуваю в Мелітопольскому районі, смт Кирилівка. До грудня було все ок, отримував пенсію. 2-2.5 міс назад поставили ліміт — 1000 грн в місяць. Спілкувались на ГЛ Ощадбанку, було сповіщено, що всім, хто зараз на окупованих територіях поставлено такий ліміт. Нічого зробити неможливо, звертайтесь особисто або по довіреності, щоб його зняти”.

“Перебуваю в м. Донецьк, пройшла через Дія.Підпис ідентифікацію на Порталі ПФУ, після чого Ощад поставив ліміт. Пенсію отримую, знімала кошти зі своєї пенсійної картки кожен місяць. Зараз нічого зробити з цими коштами не можу, бо ліміт. Пенсія продовжує нараховуватись”.

“Бабуся проживає в Макіївці Донецької області, Ощад встановив ліміт в 1000 грн. і не знаємо що робити. І таких багато, ще сусіди бабусі скаржаться”.

У зв’язку з цим ми звернулися з офіційним запитом до Ощадбанку та отримали інформацію: 

  • На яких підставах відбувається встановлення ліміту або блокування


рахунку клієнту АТ «Ощадбанк»; 

  • Які саме ліміти встановлюються та кому; 
  • Які є способи зняття лімітів (розблокування рахунку), щоб у подальшому користуватись своїми коштами?

Далі публікуємо інформацію, отриману від Ощадбанку. З повною відповіддю можна ознайомитись в кінці статті. 

З 20  грудня 2023 року за поточними рахунками з використанням платіжних карток, по яких протягом року не здійснювалися видаткові операції та які відкриті у філіях — Донецьке, Луганське, Харківське, Херсонське та Запорізьке обласних управліннях АТ «Ощадбанк», встановлено ліміти на наступному рівні:

  • ліміт на 1000 грн. на добу на проведення он-лайн операцій з фізичною присутністю платіжної картки;
  • ліміт на поповнення мобільних телефонів в сумі 1000 грн. протягом місяця;
  • ліміт в сумі 1000 грн. протягом місяця на Р2Р перекази;
  • заборону на здійснення операцій з використанням токенів;
  • заборону випуску цифрових карток (за умови технічної реалізації).

Проте на практиці ми бачимо іншу ситуацію: 

  • ліміти встановлюються навіть на рахунки, по яким проводились видаткові операції; 
  • якщо у особи є два і більше рахунків в Ощадбанку, і по одному з них проходять видаткові операції, а по іншому ні, все одно встановлюються ліміти на рахунок, яким не користуються;
  • для зняття ліміту клієнту Ощадбанку потрібно звернутися особисто до відділення з документами. Перебуваючи на окупованих територіях це зробити неможливо. 

При встановленню лімітів Ощадбанк керується листом Нацбанку, з яким можна ознайомитися за посиланням. Йде мова про те, що “з метою уникнення здійснення незаконних платіжних операцій на тимчасово окупованих територіях за певних обставин (зокрема, якщо операції за рахунком не здійснювалися протягом одного року) банки мають право встановлювати обмеження, ліміти та/або заборони на здійснення видаткових операцій за такими рахунками рахунками, використання платіжних карток, «особистих кабінетів», платіжних застосунків”.

При цьому Ощадбанком в односторонньому порядку були затверджені зміни до Договору комплексного банківського обслуговування фізичних осіб, затверджений постановою правління АТ «Ощадбанк» від 05 серпня 2015 року №694, зі змінами та доповненнями. Детальніше у відповіді Ощадбанку. 

Які є способи зняття нульового ліміту (розблокування рахунку). 

Єдиний варіант — це звернутися до відділення Ощадбанку та подати відповідну заяву, за встановленою банком формою.

При собі мати:

  • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу та відповідно до чинного законодавства України може бути використаний на території України для укладення правочинів, 
  • реєстраційний номер\ облікової картки платника податків (за наявності).

Також до Ощадбанку може звернутися довірена особа, за умови надання документів, що посвідчують особу та належним чином оформленої довіреності, яка містить відповідний об’єм повноважень.

Таким чином, громадяни, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях не можуть здійснити розблокування рахунків дистанційно.

Відповідь Ощаду (АТ «Державний ощадний банк України») Громадській організації «Донбас СОС»

Якщо вам чи вашим родичам Ощадбанком було встановлено ліміти — зв’яжіться з нами. Ми аналізуємо ситуацію та маємо змогу комунікувати з Ощадбанком та уповноваженим органам конкретні проблемні випадки встановлення таких лімітів (особливо якщо був рух коштів по рахунках). На жаль, ми не можемо гарантувати вирішення вашої проблеми, так як зняти ліміт може лише Ощадбанк, але робимо все від нас можливе. У подальшому сподіваємось на запровадження Ощадбанком віддаленого способу зняття лімітів (розблокування рахунків). 

Звертайтеся на Гарячу лінію нашої організації 0 800 309 110 (дзвінки безкоштовні), або напишіть в онлайн приймальню юристів за посиланням: https://www.donbasssos.org/online/

Також ви можете з нами зв’язатися через Viber, WhatsApp або Telegram за номером:

093 500 69 18.

Детальніше як звернутися на гарячу лінію Громадської організації Донбас SOS

Подписывайтесь на "Блокнот Херсона" в Telegram или Viber




Оставьте комментарий