Рішенням Кабінету Міністрів України внесено зміни до Положення про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей та ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою.
Змінами передбачено, що освітня програма ліцею розробляється на основі відповідної типової освітньої програми та затверджується керівником ліцею. Зарахування до ліцею здійснюється на конкурсній основі. Крім того, визначено термін навчання ліцеїстів з урахуванням строків навчання за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти. Врегульовано також питання соціального захисту дітей, влаштованих на цілодобове перебування до таких ліцеїв.
За наказом Міноборони України підготовлено Типову освітню програму для ліцеїв, засновниками яких є оборонне відомство: Київський військовий ліцей імені Івана Богуна, Навчально-оздоровчий комплекс Київського військового ліцею імені Івана Богуна, Військово-морський ліцей (м. Одеса).
Як зазначила головний спеціаліст відділу організації освітньої діяльності Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України Тетяна Анацкая, в освітній програмі збільшено обсяг додаткових годин для вивчення навчальних предметів освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять. Додаткові години для вивчення навчальних предметів, інтегрованих курсів, курсів за вибором, через які реалізуються освітні галузі, проведення індивідуальних консультацій та групових занять ліцей розподіляє самостійно, враховуючи особливості освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби ліцеїстів. Ліцеї розробляють свої програми на основі цієї Типової освітньої програми.
— Наразі перед Міністерством оборони України стоїть амбітне завдання: створити ефективну систему військової освіти, підвищити імідж військовослужбовця. Саме ліцеї є першої сходинкою військової освіти. Від того, наскільки якісно колектив ліцею надасть освітні послуги ліцеїстам, створить психологічне підґрунтя та мотивує для продовження освіти за військовим спрямуванням, — залежить подальша доля кожного юнака й дівчини, які вирішили присвятити своє життя служінню українському народові, — підкреслила Тетяна Анацкая.
Під час розроблення Типової освітньої програми враховано гарантовані державою права щодо академічної, організаційної, фінансової і кадрової автономії ліцеїв, а також права педагогічних працівників на академічну свободу.
У документі запропоновано варіанти типових навчальних планів та модельних навчальних планів. Зокрема, спираючись на модельні навчальні програми, ліцей може розробляти навчальні програми предметів, білінгвальних курсів (поряд із державною мовою англійською чи іншою офіційною мовою Європейського Союзу).
При цьому в освітньому процесі можуть використовуватися методи та прийоми двомовної та багатомовної освіти, інтегрованих курсів, що мають містити опис результатів навчання в обсязі, не меншому, ніж визначено Державним стандартом. Навчальні програми, розроблені на основі модельних навчальних програм, затверджуються педагогічною радою ліцею.
За даними МОУ, на сьогодні 92 % випускників військових ліцеїв продовжують навчання у вищих військових навчальних закладах (85 %) та закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання (7 %).
Джерело: Леся Медведенко, кореспондент АрміяInform